sākumlapajūsu jautājumslapas karte Ru En
AA  
SUSTENTO > Visi jaunumi > Vai zināt, ka ECOLINES jaunie autobusi ir pieejami cilvēkiem ar kustību traucējumiem? Drukāt
Vai zināt, ka ECOLINES jaunie autobusi ir pieejami cilvēkiem ar kustību traucējumiem?
    Baltijā lielākais pasažieru pārvadājumu sniedzējs „ECOLINES” investējis aptuveni 300 tūkstošus latu, iegādājoties divus pilnīgi jaunus autobusus, kas aprīkoti ar Latvijā modernākajiem pacēlājiem cilvēku ar invaliditāti, māmiņu un gados vecu cilvēku ērtībām. Tagad uzņēmuma autoparkā ir jau septiņi starppilsētu pasažieru pārvadājumos izmantojami autobusi, kas aprīkoti ar pacēlājiem. „ECOLINES” nākotnes plānos ietilpst līdzīgu pakalpojumu pakāpeniska ieviešana ne tikai iekšzemes, bet arī starptautiskajos autobusu reisos.
Jauno autobusu prezentācijā š.g. 19.septembrī ikvienam bija iespēja aplūkot un izmēģināt pacēlāju darbību un ērtības kādā no četriem autobusiem, kas tika izvietoti pie Dailes teātra.  Lai pārliecinātos par autobusu ērtībām ne tikai prezentācijas laikā, bet arī reālā darbībā, interesentiem bija iespēja doties nelielā ekskursijā uz Siguldu - vienu no nedaudzajām Latvijas pilsētām, kas īpaši domā par vides padarīšanu pieejamu dažādām sabiedrības grupām.

Autobusi ar pacēlājiem pieejami jebkurā „ECOLINES” (juridiski SIA „Norma-A”) starppilsētu maršrutā un reisā. Cilvēkam 72h pirms brauciena jāsazinās ar uzņēmumu, un maršrutu plānojums tiks sakārtots tā, ka reisā dosies tieši autobuss ar pacēlāju. Pasūtīt autobusu iespējams, zvanot uz kādu no autoostām, kas ietilpst „ECOLINES” apkalpoto maršrutu tīklā, vai zvanot uz uzņēmuma pārstāvniecībām Madonā (+371 64822016) vai Rēzeknē (+371 64638195), kā arī rakstot uz e-pasta adresi starppilsetu@ecolines.lv.


Autobusi ar īpašiem pacēlājiem ir dārgāka, bet ilgtermiņa investīcija servisa kvalitātes uzlabošanā


Uzņēmuma „ECOLINES” vadītājs Andris Podgornijs stāsta, ka šādu autobusu iegāde ir ilgtermiņa ieguldījums Latvijas starppilsētu pasažieru pārvadājumu servisa kvalitātes uzlabošanā. „Šāds autobuss, kas jau ražots ar speciālu pacēlāju, nevis kaut kādā veidā aprīkots, ir ērtākais risinājums kā pasažieriem, tā arī šoferiem. Vienlaikus tās ir arī lielākas sākotnējās investīcijas no uzņēmuma puses. Viens autobuss ar pacēlāju ir aptuveni par 30 tūkstošiem latu dārgāks nekā tāds pats autobuss bez pacēlāja.”  A. Podgornijs uzsver, ka tieši šādi – visiem pieejami – starppilsētu autobusi ir absolūti nepieciešami Latvijas iedzīvotājiem.

„Mūsu aplēses liecina, ka šo pakalpojumu mēnesī vidēji izmanto aptuveni 10 cilvēki ratiņkrēslos, lielākā daļa no tiem ir pastāvīgie klienti. Tomēr mēs esam pārliecināti, ka ir daudz vairāk cilvēku, kam šis pakalpojums ir nepieciešams, kas gribētu to izmantot, ja vien par šo iespēju būtu informēti, tādēļ ļoti ceram, ka ar mediju, nevalstisko organizāciju un valsts institūciju atbalstu mums izdosies sasniegt tieši tos cilvēkus, kam šis pakalpojums ir nepieciešams. Jāuzsver, ka pieejama vide nav kāda ekskluzīva cilvēku ar invaliditāti iegriba. Tā ir būtiska arī māmiņām ar bērniem, veciem cilvēkiem, ikvienam no mums, kas var gūt kādu traumu ar īslaicīgiem pārvietošanās apgrūtinājumiem. Un NVO aplēses liecina, ka, skatoties plašāk, pieejama vide, tostarp sabiedriskais transports, ir aboslūta nepieciešamība 75% Latvijas iedzīvotāju,” uzsver A. Podgornijs.

 Labklājības Ministre gandarīta par uzņēmumiem, kas rūpējas par vides pieejamību

Labklājības ministre Ilze Viņķele pauž gandarījumu par šādu autobusu pieejamību Latvijā: „Spēja pārvietoties ir viens no sekmīgas cilvēka iekļaušanās sabiedrībā priekšnoteikumiem. Tik pašsaprotamiem, ka mums aizmirstas, kādas sekas uz dzīvi atstāj tā ierobežojums. Pateicoties tādiem atbildīgiem uzņēmumiem kā „ECOLINES”, šo cilvēku ikdiena ir ne tikai atslogota, bet tā ir svarīga ziņa arī pārējiem Latvijas uzņēmumiem - gan tiem, kam rūp sociāli atbildīga uzņēmējdarbība, gan tiem, kas domā par savu konkurētspēju un reputāciju.”


Eksperti norāda, ka cilvēkiem ar invaliditāti trūkst informācijas par pieejamajiem pakapojumiem



Invalīdu un viņu draugu apvienības „Apeirons” vadītājs Ivars Balodis uzsver: „Sabiedriskā transporta, tāpat kā jebkura cita pakalpojuma pieejamība visiem sabiedrības locekļiem ir pilnīgi normāla un tai būtu jābūt pašsaprotamai. Vienlaikus mēs zinām, ka Latvijas sabiedrība tikai palēnām tuvojas šādai apziņai. Tādēļ jo lielāks prieks ir par katru uzņēmumu, kas rada pieejamas vides apstākļus.”

I. Balodis skaidroja, ka informācijas trūkums par šādiem pakalpojumiem arī ir viens no šķēršļiem cilvēku ar invaliditāti integrēšanai sabiedrībā, un uzsvēra: „Jāatzīst, ka arī mēs nezinājām par šādu „ECOLINES” pakalpojumu līdz šim un, dodoties izmēģināt pašus jaunākos autobusus, pat bijām pārsteigti par to, cik veiksmīgi ir pacēlāji, ar kuriem aprīkoti jaunie autobusi.” Viņš arī uzsvēra, ka „ECOLINES” izveidotā kārtība, kas liek cilvēkam autobusu ar pacēlāju konkrētā maršrutā un laikā iepriekš pasūtīt, ir normāla un pieņemama prakse Latvijas situācijai. Būtiskākais, lai cilvēki par šo iespēju būtu informēti un arī paši rīkotos atbildīgi, laikus piesakot pakalpojuma nepieciešamību.

Vides pieejamības eksperts Aigars Bolis, kurš kā pirmais izmēģināja un novērtēja modernos pacēlājus, norādīja uz vairākām jauno autobusu priekšrocībām: „Jaunie pacēlāji ir ļoti ērti lietošanā ne tikai cilvēkam ratiņkrēslā, bet arī autobusa šoferim, turklāt to darbība ir ļoti ātra, salīdzinot ar citiem līdzīgiem risinājumiem Latvijā. Tas ir svarīgi, jo ikviens cilvēks ratiņkrēslā vēlas būt maksimāli patstāvīgs un mobils un neaizkavēt veselu autobusu ar pasažieriem tikai nepiemērota pacēlāja dēļ. Jāatzīmē arī, ka pacēlāja 300kg celtspēja ir ļoti atzīstama. Tas nozīmē, ka ar autobusu var pārvietoties arī cilvēki elektriskajos ratiņkrēslos, kuru svars ir ap vai pat vairāk par 100kg.”

Arī viens no prezentācijas pasākuma viesiem, Paraolimpiskais čempions Aigars Apinis pēc oficiālās atklāšanas steidza izmēģināt pacēlāju un atzina, ka tas ir absolūti līdzvērtīgs ārzemēs pieejamajiem risinājumiem.

„Autotransporta direkcija” norāda, ka ar laiku pieejams transports būs jānodrošina visiem pārvadātājiem

SIA „Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs norāda, ka visiem pieejams sabiedriskais transports ir obligāta prasība no valsts. „Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība paredz, ka starppilsētu nozīmes un vietējās nozīmes maršrutos visiem autobusiem ir jābūt pielāgotiem personām ar funkcionāliem traucējumiem, grūtniecēm un personām ar maziem bērniem (tai skaitā ar bērnu ratiņiem) līdz 2022.gada 1.janvārim, bet starppilsētu maršrutos, kuri savieno plānošanas reģiona vai republikas pilsētas ar Rīgu – līdz 2021.gada 1.janvārim. Minētā kārtība paredz, ka pārējos starppilsētu maršrutos līdz 2016.gada 1.janvārim pielāgotajiem transportlīdzekļiem ir jākursē ar intensitāti vismaz vienu reizi dienā un vismaz 10% no visiem sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, kas ir iesaistīti reģionālajos pārvadājumos, ir jābūt pielāgotiem personām ar īpašām vajadzībām.

Šobrīd starppilsētu nozīmes pārvadājumos ir iesaistīti aptuveni 600 autobusi, un 30% no tiem jau pielāgoti minēto personu pārvadāšanai un atvieglotai iekļūšanai autobusā. Gadījumā, ja pārvadātājs vēl nav pielāgojis visus autobusus, pārvadātājam ir pienākums nodrošināt atbilstošu transportlīdzekli pēc pieprasījuma - to pasūtīt 72 stundas pirms brauciena, piezvanot uz pārvadātāja norādīto tālruņa numuru. Informācijai par tālruņa numuru jābūt pieejamai visās pieturvietās un autoostās. To paredz  Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība (17.-18.punkts),” sarežģītos noteikumus skaidro N. Narvaišs.

Par ECOLINES

ECOLINES ir 100% Latvijas kapitāla uzņēmums, šobrīd vadošais starptautisko pasažieru pārvadājumu sniedzējs kā Latvijā, tā Baltijā. 20 pastāvēšanas gadu laikā ECOLINES kļuvis par vienu no lielākajiem un spēcīgākajiem Latvijas zīmoliem, ik dienas veicot starptautiskos pārvadājumus uz 18 valstīm un teju 200 pilsētām kā Baltijā, tā Rietumeiropā un Austrumeiropā. Pērn uzņēmums pirmo reizi pārvadāja vairāk nekā 500 tūkstošus pasažieru.
Diskusijas

 

Apmeklētāji: 3547744