sākumlapajūsu jautājumslapas karte Ru En
AA  
SUSTENTO > Visi jaunumi > IZM virza apstiprināšanai skolēnus diskriminējošus MK noteikumus Drukāt
IZM virza apstiprināšanai skolēnus diskriminējošus MK noteikumus
IZM virza apstiprināšanai skolēnus diskriminējošus MK noteikumus
Izglītības un zinātnes ministrija rītdienas valdības sēdei apstiprināšanai virza ļoti nekvalitatīvi izstrādātu MK noteikumus „Noteikumi par pedagoģiski medicīniskajām komisijām”, neskatoties uz gadu ilgiem skolēnu intereses pārstāvošu NVO – biedrības Pro Futuro un Vecāki par izglītību – protestiem un zinātniski pamatotu argumentāciju. Pašreizējie noteikumi neparedz sniegt atzinumu par skolēna speciālajām vajadzībām, bet gan tikai speciālās izglītības programmas kodu. Šī kārtība pilnībā diskriminē tos skolēnus, kuriem ir vairākas speciālās vajadzības (piem. Kustību, valodas un runas traucējumi), jo jebkura speciālā programma nodrošina palīdzību tikai vienai speciālajai vajadzībai. Otrkārt, visa izvērtēšana, kurā ir iesaistīti logopēdi, netiek balstīti uz valstī vienotiem kritērijiem, testiem un to interpretāciju, kas ir pilnīgā pretrunā starptautiskajai praksei, kur visas prasmes tiek matemātiski kvantificētas. Treškārt, mācīšanās traucējumi šo noteikumu izpratnē ir skolēniem ar „pazeminātu intelektuālo spēju līmeni”, lai arī nekur attīstītajā pasaulē mācīšanās traucējumus netiek definēti pēc skolēna spējām, bet gan pēc viņa vājākajām akadēmiskajām prasmēm. Šāda terminu neatbilstība Rietumeiropas valstu izpratnei padara citu valstu pētījumus un labo praksi neizmantojamu Latvijā, jo, lietojot vienus un tos pašus terminus, tiek runāts par pilnīgi atšķirīgām lietām.
Lai aktualizētu šos jautājumus, kas būtiski ietekmē tūkstošiem Latvijas skolēnu pieeju viņiem vajadzīgajiem izglītības pakalpojumiem, 2012. gada 11. septembrī abas biedrības nosūtīja izglītības un zinātnes ministram R. Ķīlim sūdzību, kas pieejama šeit. Diemžēl ne ministra atbilde, ne VISC rīcība, lai noteikumus uzlabotu, nav sekojusi.
Diskusijas

 

Apmeklētāji: 3541319